«Δεν προκύπτει πρόβλημα από την εξετασθείσα προσφορά σε ό,τι αφορά την ομαλή υλοποίηση του έργου». Με αυτή τη φράση το υπουργείο Υποδομών οριστικοποίησε, χθες, την κατακύρωση του πρώτου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου στην κοινοπραξία «Τοξότης» - Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Καλογρίτσα.

Το αν... θα προκύψει πρόβλημα ή όχι, όμως, θα φανεί στη συνέχεια: αν ο ανάδοχος μπορεί κατ’ αρχάς να βρει εγγυητικές επιστολές και, κυρίως, αν δύναται να κατασκευάσει το έργο με λιγότερα από τα μισά χρήματα και μια εταιρεία με αμφιλεγόμενη οικονομική κατάσταση.

 

Η απόφαση έγκρισης του αποτελέσματος του διαγωνισμού για το τμήμα Δουναίικα - Πύργος (66ο-74ο χλμ. του άξονα) υπεγράφη χθες από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Με την απόφαση απορρίπτεται η προσφυγή της κυπριακών συμφερόντων Cyfield Development κατά του αποτελέσματος του διαγωνισμού, η οποία ζήτησε να αποκλειστεί ο προσωρινός μειοδότης λόγω υπερβολικά χαμηλής προσφοράς. Οπως αναφέρει η απόφαση του κ. Σπίρτζη, το υπουργείο ζήτησε από όλους τους προσωρινούς μειοδότες να αιτιολογήσουν τις εκπτώσεις που προσέφεραν (όλες άνω του 50%, ήτοι... μισοτιμής). Η κοινοπραξία «Τοξότης» - Ομάδα Κατασκευών υπέβαλε τα στοιχεία που ζητήθηκαν και οι υπηρεσίες του υπουργείου πραγματοποίησαν «αναλυτική αξιολόγηση και λεπτομερή έλεγχο».

 

Κατόπιν συνυπολογίστηκαν τα αναλυτικά τιμολόγια, οι εγκεκριμένες προμετρήσεις, οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, οι προσφορές υπεργολάβων και προμηθευτών (που υπέβαλλε η κοινοπραξία), ο ιδιόκτητος εξοπλισμός της κοινοπραξίας, στοιχεία από έρευνες αγοράς και τα αποτελέσματα άλλων δημοσίων συμβάσεων που υλοποιήθηκαν επιτυχώς (;). Επειτα από όλα αυτά, το υπουργείο κατέληξε ότι η πραγματοποίηση του έργου με 32 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), έναντι 67,2 εκατ. ευρώ που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός δεν θα έχει πρόβλημα.

Μάλιστα το υπουργείο δεν παραλείπει να «καρφώσει» τη Cyfield, σημειώνοντας ότι παρότι υποστηρίζει ότι «το κόστος κατασκευής του έργου προσδιορίζεται από το κόστος των υλικών το οποίο είναι σχεδόν ανελαστικό», εντούτοις προσέφερε ανάλογα υψηλές εκπτώσεις σε επιμέρους εργασίες όπως τα ασφαλτικά (52% έναντι 53% του μειοδότη), τη σήμανση-ασφάλεια (51% έναντι 53% του μειοδότη) και τα ηλεκτρομηχανολογικά (52% έναντι 54% του μειοδότη). Η Cyfield ήταν πρώτη επιλαχούσα στον διαγωνισμό, προσφέροντας έκπτωση 47,99%. Αν δεν υπάρξει ένσταση επί της απόφασης, τότε το υπουργείο μπορεί να αποστείλει τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πηγή: www.kathimerini.gr