Σε υψηλές εκπτώσεις υποχρεώνονται να καταφύγουν πλέον οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου των κατασκευών προκειμένου να επιβιώσουν στη σημερινή αγορά, καθώς το υπουργείο Υποδομών «κωφεύει» στις συνεχείς εκκλήσεις του συνόλου του τεχνικού κόσμου για μεταρρύθμιση του υφιστάμενου συστήματος, το οποίο κρίνεται μη βιώσιμο από «μικρούς και μεγάλους» των κατασκευών

Χαρακτηριστικό παράδειγμα των τελευταίων ημερών αποτελεί η εταιρεία Στ΄ τάξης Ελληνική Υδροκατασκευή, της οικογένειας Γριτσόπουλου, με παρουσία δεκαετιών στον κλάδο. Η εταιρεία μειοδότησε σε δύο διαγωνισμούς για έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 80 εκατ. ευρώ, αλλά προσφέροντας έκπτωση της τάξεως του 60,1% και 62,3% αντίστοιχα.

 

Συγκεκριμένα, η εταιρεία μειοδότησε στο αντιπλημμυρικό έργο για τη διευθέτηση του ρέματος Ερασίνου στην Ανατ. Αττική, με έκπτωση 60,1%. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 48,7 εκατ. ευρώ με αναθέτουσα αρχή το υπ. Υποδομών. Αντίστοιχα, η εταιρεία μειοδότησε και στο σημαντικό οδικό έργο βελτίωσης του άξονα Δροσιά - Διόνυσος - Νέα Μάκρη, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής. Πρόκειται για έργο 33,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο η έκπτωση της Ελλ. Υδροκατασκευής άγγιξε το 62,3%. Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση 15,5 χλμ. της επαρχιακής οδού Διονύσου - Νέας Μάκρης. Τα 3,71 χλμ. αφορούν βελτίωση των αστικών τμημάτων Διονύσου και Νέας Μάκρης, ενώ τα υπόλοιπα 11,79 χλμ. αφορούν βελτίωση του ενδιάμεσου υπεραστικού τμήματος.

 

Η εταιρεία συμμετείχε στο παρελθόν και σε άλλους διαγωνισμούς, όπως για παράδειγμα στην τρίτη, την έβδομη και την όγδοη εργολαβία του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, σε κοινοπραξία με τη «Θέμελη», προσφέροντας εκπτώσεις της τάξεως του 45%-48%, που την οδήγησαν στην δεύτερη ή στην τρίτη θέση των μειοδοτών. Διαπιστώνοντας λοιπόν ότι η στρατηγική αυτή δεν αποφέρει καρπούς, αποφασίστηκε η αύξηση των προσφερόμενων εκπτώσεων μέχρι του σημείου της αποφυγής ζημιών, δηλαδή σχεδόν στο εργολαβικό κόστος, ώστε τουλάχιστον να προκύψουν ταμειακές ροές και να αξιοποιηθεί ο σημαντικός κατασκευαστικός μηχανισμός της εταιρείας, όπως επίσης και το λατομείο της. Αλλωστε, τα στοιχεία αυτά είναι που της επιτρέπουν και τις υψηλές εκπτώσεις, καθώς μειώνουν το κόστος. Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πηγές της αγοράς δεν θεωρούν δεδομένη την ανάθεση των παραπάνω έργων στην Ελλ. Υδροκατασκευή, εκτιμώντας ότι θα υπάρξουν προσφυγές από ανταγωνιστές ή «επιπλοκές» κατά τη διαδικασία της αιτιολόγησης της προσφοράς της. Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση του αντιπλημμυρικού έργου Ερασίνου, δεύτερος μειοδότης είναι η κοινοπραξία των Intrakat-ΤΕΚΑΛ με έκπτωση 51,67%, ενώ στην περίπτωση του οδικού έργου, δεύτερος μειοδότης είναι η ΟΔΟΣ ΑΤΕ με έκπτωση 47,54%.

 

Πηγή: www.kathimerini.gr