Στα 5 δισ. ευρώ ο τζίρος του e-εμπορίου το 2017
Τα 4,5-5 δισ. ευρώ αναμένεται να αγγίξει εφέτος ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου από 4 δισ. ευρώ που ήταν το 2016.
Βάσει της πιστοποιημένης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μας κατά ISO 9001:2015 (TUV Hellas), ο επιχειρηματίας μπορεί πλέον να ενημερώνεται αξιόπιστα και υπεύθυνα για πολλά σημαντικά θέματα που τον απασχολούν, εύκολα και πρακτικά με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας.
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα ηλεκτρονικού εμπορίου του ELTRUN, που πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου 2017 με την συμμετοχή 1.300 online αγοραστών, σύμφωνα με την οποία οι ενεργοί e-καταναλωτές είναι 3,5 εκατομμύρια και λειτουργούν περίπου 7.000 e-επιχειρήσεις. Σύμφωνα με την έρευνα η αύξηση στον τζίρο του e-εμπορίου προέρχεται από το γεγονός ότι 2 στους 10 καταναλωτές ξεκίνησαν τις διαδικτυακές αγορές τους μέσα στο έτος, το 31% των ώριμων αγοραστών πραγματοποιούν μία στις δύο συνολικές αγορές τους μέσω Internet (από 29% το 2016 και 25% το 2015), ενώ 7 στους 10 online καταναλωτές πραγματοποιούν πάνω από το 80% των αγορών τους σε ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (από 6 στους 10 το 2016 και 5 στους 10 το 2015). Τάση η οποία αναμένεται να συνεχίζει και το 2018 αφού 38% δήλωσαν ότι θα αυξήσουν την συνολική αξία των online αγορών τους σε σχέση με το 2017 ενώ μόλις 20% δήλωσαν ότι θα την μειώσουν.
Σε ότι αφορά τις κατηγορίες όπου δαπανήθηκαν τα περισσότερα χρήματα είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα καταλύματα και τα εισιτήρια. Οι κατηγορίες όπου πραγματοποιήθηκαν οι περισσότερες παραγγελίες είναι τα εισιτήρια, το έτοιμο φαγητό και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Ενώ οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση online αγορών είναι το έτοιμο φαγητό, τα εισιτήρια και οι βιταμίνες/συμπληρώματα διατροφής.
Διασύνδεση φυσικών και online καταστημάτων
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες online καταναλωτές κάνουν το 50% των συνολικών φυσικών τους αγορών αφού ψάξουν πρώτα online στις μηχανές αναζήτησης ή/και στις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών. Την ίδια στιγμή οι Έλληνες online καταναλωτές κάνουν το 20% των online αγορών τους αφού έχουν επισκεφθεί πρώτα το φυσικό κατάστημα.
Ο κύριος λόγος για τις online αγορές είναι οι χαμηλές τιμές και προσφορές, αφού οι καταναλωτές ανέφεραν την εύρεση καλύτερων τιμών (75%), την άμεση σύγκριση προϊόντων -κυρίως τιμή και χαρακτηριστικά- (52%) και την ευκολία στην εύρεση νέων προσφορών (41%). Οι προσφορές, οι χαμηλές τιμές, η ταχύτητα και η ευκολία πλοήγησης, η σωστή εξυπηρέτηση αλλά και ο ασφαλής τρόπος πληρωμής μέσω γνωστού φορέα, αποτελούν τους κύριους λόγους που επηρεάζουν τους καταναλωτές ώστε να επιλέξουν ένα e-κατάστημα. Σε ότι αφορά τους τρόπους πληρωμής, το 64% των καταναλωτών χρησιμοποίησε χρεωστική κάρτα, ενώ ακολούθησαν στην δεύτερη θέση η αντικαταβολή (57%) και στην τρίτη οι πιστωτικές κάρτες (42%). Για πρώτη φορά επίσης εμφανίζεται το ψηφιακό πορτοφόλι με 17% (λόγω και των σχετικών πλέον προϊόντων από τις τράπεζες και τα ιδρύματα ηλεκτρονικών πληρωμών) και το PayPal με 9%.
Πηγή: www.capital.gr