ΑΑΔΕ: Αυτός είναι ο αλγόριθμος της εφορίας που θα εντοπίζει παραβάτες influencers
Τα τελευταία έτη οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων παρακολουθούν συστηματικά τα social media, facebook και instagram για να εντοπίσουν υποθέσεις εκτεταμένης φοροδιαφυγής
Συμεχείς ελέγχους στα social media προκειμένου να εντοπίζει το μαύρο χρήμα που διακινείται πραγματοποιεί η ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ που έχει επιφορτισθεί με το συγκεκριμένο καθήκον.
Τα μέλη της συγκεκριμένης ομάδας κάνουν φύλλο και φτερό Facebook, Instagram, TikTok αλλά και άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης με στόχο να εντοπίσουν φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς όμως να εκδίδουν παραστατικά αλλά και για να εντοπίζουν φορολογούμενους που δεν δηλώνουν τα ποσά που λαμβάνουν για την προβολή συγκεκριμένων προϊόντων.
Στη μάχη αυτή κατά της φοροδιαφυγής η ΑΑΔΕ έχει ως πολύτιμο σύμμαχο έναν ειδικό αλγόριθμο που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις και βγάζει «λαβράκια». Στόχος των ελεγκτών είναι η αποκάλυψη «μαύρων» πωλήσεων μέσω των social media και κρυφών εισοδημάτων.
Σημειώνεται ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί χρησιμοποιούν εδώ και καιρό τα social media για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Οι κατηγορίες των influencers
Σε τι κατηγορίες χωρίζονται όμως, οι influencers με βάση τους followers τους και τι χρηματικά ποσά παίρνουν ανάλογα με αυτούς;
Συγκεκριμένα:
Mega influencers
500.000 έως 2 εκατομμύρια followers
3.000 -10.000 € ανά /post
Macro influencers
100.000-500.000 followers
1.000 -3.000 ευρώ ανά post
Micro influencers
3.000-30.000 followers
300 – 1.000 € ανά post
Νano influencers
Έως 3.000 followers
100-500 € ανά post