Αντιμέτωπος με το αδιέξοδο ο όμιλος Καλογρίτσα
Ιδιαίτερα κρίσιμες είναι οι επόμενες δύο εβδομάδες για την επιβίωση των κατασκευαστικών εταιρειών του ομίλου Καλογρίτσα. Χθες, η τράπεζα Αττικής με εξώδικη επιστολή της ζήτησε από τον όμιλο να παρουσιάσει αξιόπιστο σχέδιο ρύθμισης των δανείων του μέσα σε 15 ημέρες.
Βάσει της πιστοποιημένης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μας κατά ISO 9001:2015 (TUV Hellas), ο επιχειρηματίας μπορεί πλέον να ενημερώνεται αξιόπιστα και υπεύθυνα για πολλά σημαντικά θέματα που τον απασχολούν, εύκολα και πρακτικά με μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα μας.
Αυτό θα πρέπει να έχει επιβεβαιωθεί από την ελεγκτική εταιρεία που έχει τοποθετήσει η Τράπεζα με δικά της έξοδα ως CRO / Financial Controller. Σε διαφορετική περίπτωση, η τράπεζα Αττικής, που είναι ο βασικός πιστωτής της Καλογρίτσας, θα προχωρήσει σε καταγγελία των δανείων.
Από την επιστολή ξεχωρίζει η αναφορά για αθέτηση των ρητών δεσμεύσεων του ομίλου Καλογρίτσα για αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων, όπως και του κινδύνου κατάπτωσης των χορηγηθεισών εγγυητικών επιστολών από την τράπεζα.
Τα έργα
Η εξέλιξη αυτή καθιστά σχεδόν βέβαιη την έκπτωση του ομίλου Καλογρίτσα από τις τέσσερις εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, προϋπολογισμού 355 εκατ. (χωρίς ΦΠΑ), για τις οποίες έχει μειοδοτήσει προσωρινά το σχήμα Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών. Οι εγγυητικές επιστολές συμμετοχής στον διαγωνισμό για το συγκεκριμένο έργο είναι συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα εκπέσουν, εάν δεν υπάρξει φόρμουλα. Η μία από αυτές, που αφορά το τρίτο τμήμα του δρόμου Κυλλήνη-Αμαλιάδα, ύψους 865,8 χιλ. ευρώ, εκπνέει σήμερα, αλλά η ισχύς της θα παραταθεί κατά 15 ημέρες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ωσότου δηλαδή να ολοκληρωθεί η γενικότερη προθεσμία των δύο εβδομάδων.
Πάντως, από το σύνολο των έργων του ομίλου Καλογρίτσα, πέντε έργα “σώζονται”, καθώς την Τοξότης θα υποκαταστήσει η Άκτωρ, με την έγκριση της σχετικής αίτησης υποκατάστασης να αποτελεί ζήτημα ημερών, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. Η Άκτωρ θα υποκαταστήσει τον όμιλο Καλογρίτσα, μεταξύ άλλων:
-Στον οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου στη Λέσβο, ύψους 35 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την κοινοπραξία Αναστηλωτική – Τοξότης – Ελληνική Υδροκατασκευή.
-Στην τηλεθέρμανση της Φλώρινας, προϋπολογισμού 41,3 εκατ. ευρώ, που υλοποιεί η Τοξότης και
-Στο έργο του πρωτογενούς δικτύου αποχέτευσης σε Διόνυσο, Σταμάτα, Ροδόπολη, προϋπολογισμού άνω των 25 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Σημειώνεται ότι η Άκτωρ χρειάστηκε και στο παρελθόν να αντικαταστήσει την Καλογρίτσας. Τέλη της δεκαετίας του 1990-αρχές 2000, η εταιρεία ανέλαβε την κατασκευή του σταθμού Μετρό “Άγ.Αντώνιος” στο Περιστέρι. Έργο, όμως, που δεν κατάφερε να αποπερατώσει έγκαιρα, με αποτέλεσμα η τότε διοίκηση της Αττικό Μετρό να αποφασίσει την εγκατάσταση της Άκτωρ στο έργο.
Πηγή: www.capital.gr